כיום עסקים רבים בוחרים במדיית ההפצה מדלת לדלת במטרה למשוך לקוחות חדשים או לחזק לקוחות קיימים.שיטת ההפצה מדלת לדלת הינה מדיית פרסום יעילה המאפשרת חשיפה רחבה או ממוקדת בהתאם לאסטרטגיה עליה החליט בית העסק, חיזוק החלש או חיזוק החזק. כלומר, ישנם עסקים הבוחרים להשתמש במדייה זו על מנת למשוך אליהם לקוחות מהמעגל הרחב (ואליהם מבצעים פנייה מכירתית אגרסיבית יותר) ואילו ללקוחות השבויים במעגל הקרוב ימשיכו בהפצת עלונים לתיבות הדואר.עסקים אחרים יחליטו דווקא לחזק את החזקים ולהעניק להם מבצעים אגרסיביים בהפצה מדלת לדלת במטרה לעודד אותה להמשיך להיות לקוחות החברה. החברות המובילות במשק הישראלי (ובעולם בכלל) בוחרות לא פעם בהפצת עלונים מדלת לדלת כמדיית פרסום מובילה לקידום המכירות בפריסה ארצית.
בהפצה מדלת לדלת, DOOR TO DOOR, כוללים חלוקת עלונים, דוגמיות, מארזים, שקיות ע"ג ידית הדלת ; הצמדת מגנטים לדלתות או חלוקת עלונים קטלוגים, אינסרטים דוגמיות, חוברות במפתן הדלת.
קרא עוד: יתרונות חלוקת דוגמיות / המקרר כמדיה>>
יתרונות עיקריים בהפצה מדלת לדלת
מדיית ההפצה מדלת לדלת הינה שיטת פרסום אפקטיבית ויעילה ובעלת יתרונות בולטים על פני מדיות הפרסום אחרות (משודרות וכתובות)
בראש ובראשונה, הפצה מדלת לדלת מבטיחה כניסה ודאית הישר לבית הלקוח הפוטנציאלי ללא אמצעי תיווך נלווים וחשיפה מקסימאלית לכל בני המשפחה או השותפים לדירה.
מקסימום חשיפה ללא תחרות, בניגוד למדיות פרסום אחרות (עיתונות, טלוויזיה, שילוט חצות וכו') בהם הצרכן נחשף בפרק זמן קצר מאוד לפרסומות רבות ובסמיכות לפרסום של חברות מתחרות, הפצת עלונים מדלת לדלת מבטיחה כניסה לבית ללא חומר פרסומי נוסף המושך את תשומת לב הצרכן. לא אחת ניתן לראות בעיתון סופ"ש מס' רב של אינסרטים המוכנסים לעיתון בניהם של חברות מתחרות... תופעה דומה קיימת גם ביתר המדיות ובעצם מקטינה ולעיתים אף פוגעת באופן משמעותי בחשיפה למסר הפרסומי.
הפצה מדלת לדלת מאפשרת פרסום על פי קהלי מטרה לעומת מדיות פרסום המוניות אחרות הפונות לכלל הצרכנים ללא הבחנה בניהם. הפצת עלונים, מאפשרת פנייה ממוקדת ללקוחות פוטנציאליים . אין הגבלה לקוראי עיתון ספציפי ומנגד אין בזבוז של עותקים במקומות שאינם רלוונטים לעסק (כגון עיר בה אין סניף). מדיית ההפצה מדלת לדלת מאפשרת לתכנן את אזורי החלוקה ולהגיע לצרכנים העונים על קהל היעד שהוגדר לפעילות ובנוסף מאפשרים להרחיב חלוקה בערי פריפריה ויישובי תפר בהם על פי רב אחוז המינויים/קוראי העיתונים/כמות שילוט החוצות וכו' קטנים יותר. בכך בעצם מתאפשרת הגדלת עלות תועלת לכל יחידת דיוור וחשיפה מקסימלית ממוקדת של המסר הפרסומי לקהל המטרה.
קרא עוד- איתור ופילוח קהלי מטרה>>
מדיות הפרסום השונות מוגבלות מבחינת כמות המסר שניתן להעביר, משקל, פורמט, נפח . היתרון הבולט של חלוקה מדלת לדלת הוא שכל רעיון קריאטיבי הוא בר השגה. בהפצה מדלת לדלת ניתן לחלק כל פריט פרסומי ללא כל הגבלה ובכך למשוך את תשומת לב הצרכן ולהגדיל את משך החשיפה שלו למוצר הפרסומי. ככל שהחשיפה ארוכה יותר (גם אם מדובר בשניות מועטות....) הצרכן מפנים טוב יותר את המסר הפרסומי שבחרת להעביר אליו וינוע לפעולה בהתאם.
להפצה מדלת לדלת יתרון נוסף בתכנון ותזמון החלוקה - אתה קובע מתי! כל פעילות הפצת עלונים יכולה להתבצע בלו"ז מצומצם או רחב בהתאם לצרכים וליכולות של כל עסק. ניתן אף לכוון את מועד החלוקה בכל עיר ועיר באופן שונה או להגדיר כמות יומית לחלוקה בכל עיר בהתאם ליכולת של כל עסק להגיב לפניות שיתקבלו או לרצון להביא לתגובה שוטפת בסניפים השונים ולא "לפיק" חד פעמי.
והכי חשוב – מדידה. אחד היתרונות הבולטים של חלוקת עלונים הינו היכולת למדוד באופן מדוייק את אחוז ההיענות להפצה ברמה הארצית ובכל עיר ועיר ובהתאם לקבל החלטות לפרסומים הבאים. המדידה תתאפשר ע"י צירוף קופון / ברקוד מיוחד לעלון בסיום הפעילות ניתן יהיה לספור את כמות המימושים וממנו ללמוד על ההתנהגות הצרכנית.