כל עסק מתחיל יודע כי פרסום הוא כלי עבודה בסיסי וחשוב, לכן השאלה האמיתית שיש לשאול היא מהו כלי פרסום אפקטיבי בשנת 2017 מוצפת האינפורמציה והדיגיטל? בזמן שכולם משקיעים בעיקר ברשתות החברתיות ובפרסום אינטרנטי (ובצדק), נראה כי חלוקת פליירים בדואר הולכת ונראית כמו שיטת הפצה מיושנת ולא רלוונטית. עם זאת, ההפך הוא הנכון! במאמר הזה נסביר לכם כמה הפצת פליירים היא כדאית (רמז: הרבה) וכמה תצטרכו להשקיע בשביל שזה יצליח (רמז: לא הרבה).
להגיע לקהל יעד רחב באמצעות פנייה ישירה
גם בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים, אין תחליף לשיווק ישיר. התמקדות באפיק שיווקי אחד בלבד הינה טעות נפוצה, אשר גורמת לעסקים להזניח שווקים פרסומיים שחשופים לאפיקים ישירים בלבד דוגמת הפצת פליירים. השיטה הנפוצה של חלוקת דברי דואר לא ממוען מדלת לדלת, בין היתר גם חלוקת פליירים, מאפשרת לכל עסק גדול או קטן לפרסם שירותים ו/או מוצרים ישירות אל ביתו של הלקוח הפוטנציאלי, מבלי שהדבר ייחשב כפולשני או מטריד (בניגוד למסרון sms הנתפס כפלישה לפרטיות). את הפצת הפליירים ניתן למנף באמצעות פילוח קהל היעד לפי גיאוגרפיה ודמוגרפיה, כדי למקסם את תוצאות השיווק.
על הדלת או בדואר?
כמו בכל דבר, גם לחלוקת פליירים ישנם יתרונות וחסרונות - בין אם חלוקת הפליירים נעשית על דלתות קהל היעד ובין אם בתיבות הדואר. באופן כללי חשוב לדעת כי שיטת החלוקה אל תיבות הדואר תהיה מהירה יותר ויקרה פחות, בעיקר בשל נוחות החלוקה. הפצת פליירים מדלת לדלת לעומת זאת, תהא יקרה יותר ומהירה פחות, משום שמדובר בחלוקה פרטנית, אך לרב תניב תוצאות טובות יותר. אם ברצונכם לפרסם מגנטים או עלונים מושקעים במיוחד - עדיף לכם לבחור בחלוקת פליירים פרטנית מדלת לדלת, וביתר המקרים להסתפק בהפצת פליירים בתיבות הדואר. הגיוון יעזור לכם לכסות טווח רחב יותר של קהל יעד, אך יעלה יותר. עם זאת, כאשר הפצת פליירים מבוצעת כמו שצריך (עיצוב נכון, אוכלוסיית יעד נכונה וחברת הפצה אמינה ומקצועית) - ההשקעה חוזרת במהרה.
כמה זה עולה לי?
ואם בהשקעה עסקינן, הגיע הזמן לדבר על מחירים. כאשר מחפשים בגוגל ״חלוקת פליירים מחיר״ אנו עלולים למצוא את עצמנו טובעים בים האינפורמציה והאפשרויות השונות שחברות הפצה שונות מציעות.
אך לפני שאתם סוגרים חשבון, עליכם להבין ממה הוא מורכב. ובכן, עלות הפצת פליירים מורכבת מכמה פרמטרים: הדפסת פליירים, כמות הפליירים הנדרשת, אופן ההפצה (תיבות דואר או דלת) פיקוח – על מנת להבטיח שהפצת הפליירים מתבצעת בצורה תקינה ואיכותית, ולוח הזמנים של ההפצה (לוח זמנים קצר יותר מן הסתם יעלה יותר). ישנן חברות המציעות את כלל השירותים הנ״ל תחת קורת גג אחת ויש כאלה המסתפקות בהפצה בלבד. כך או כך, טווח המחירים רחב ומשתנה בהתאם לפרמטרים ולדרישות הלקוח.